Jocul didactic - cale de acces spre sufletul copilului (ISBN: 9786065831759)

Jocul didactic - cale de acces spre sufletul copilului (ISBN: 9786065831759)

Jocul didactic - cale de acces spre sufletul copilului (ISBN: 9786065831759)

de la 14,00 RON 3 oferte
Localizare:
Traseu sugerat:  
Descrierea produsului
GenulManuale şcolare

Ați găsit greşeli în descrierea produsului? Vă rugăm să ne trimiteți o notificare!

In activitatile didactice desfasurate de invatator, se manifesta in mod constant, preocuparea pentru selectarea si folosirea acelor metode care sa contribuie intr-o masura mai eficienta la activizarea elevilor in lectii. In acest sens se poate aprecia ca jocul didactic si alte forme ale jocului reusesc intr-o masura apreciabila sa atraga potentialul biopsihic al elevilor in desfasurarea jocului. Am constatat ca atunci cand am introdus in diferite momente ale lectiei jocul didactic, elevii au raspuns cu mai mult interes la problemele lectiei. Insusirea constienta a cunostintelor asigura temeinicia lor si duce la dezvoltarea intelectuala precum si la dezvoltarea spiritului de independenta, de investigatie, de creativitate. Cunostintele, priceperile, deprinderile dobandite de elevi in ciclul primar folosesc pentru formarea si dezvoltarea personalitatii elevului. Calitatea fundamentala a unei metode este eficienta ei, dar aceasta se apreciaza in functie de rezultatele superioare obtinute si de gradul de perfectionare a invatamantului. Numai cunostintele obtinute prin efort propriu devin proprietate personala si permanenta, asa cum se intampla in joc. Folosind o gama variata de metode si procedee active, cum ar fi: problematizarea, invatarea prin descoperire, observatia, exercitiul, activitatea independenta, diferentiata, algoritmizarea si jocul didactic; elevul este pus in situatia de a munci permanent pentru a inlatura momentele de pasivitate, de a da raspunsuri adecvate la situatiile problema si de a emite ipoteze. Valoarea procesului de invatamant este proportionala cu nivelul activitatii desfasurate de elev in timpul invatarii. Una din metodele folosite din ce in ce mai frecvent este jocul didactic, care faciliteaza procesul de asimilare, fixare si consolidare a cunostintelor, iar datorita caracterului sau formativ influenteaza dezvoltarea personalitatii elevilor, de cultivare a proceselor cognitive superioare (gandirea, imaginatia). In timpul dezvoltarii psihologice a copilului, prin utilizarea unor variate forme de joc, vom reusi sa realizam o latura importanta a educatiei, socializarea treptata a copilului. In aceasta directie, putem aprecia ca, prin participarea la joc, prin respectarea regulilor jocului, prin recunoasterea invingatorului se dezvolta importante calitati umane necesare viitorului. Ca forma specifica de activitate a copiilor, jocul predomina in viata copilului prescolar si cedeaza treptat o parte din timpul lui invataturii in clasele primare. Jocul bine organizat si pregatit constituie un mijloc de cunoastere si familiarizare a elevilor cu viata inconjuratoare, pentru ca in desfasurarea lui cuprinde sarcini didactice care contribuie la exersarea deprinderilor, la consolidarea cunostintelor si la valorificarea lor creatoare. Acceptarea si respectarea regulilor jocului il determina pe elev sa participe la efortul comun al grupului din care face parte. Subordonarea intereselor personale ale colectivului, lupta pentru invingerea dificultatilor, respectarea integrala a regulilor jocului si a succesului final, vor pregati treptat pe omul de maine.
Păreri
Intrebari&Raspunsuri

Prețurile și informațiile de pe paginile noastre sunt furnizate de magazinele partenere și au caracter informativ, unele erori pot apărea. Imaginile produselor au caracter informativ, uneori pot include niște accesorii care nu sunt mereu incluse în pachetul de baza. Informațiile aferente produsului (imagine, descriere, preț) se pot schimba fără notificare prealabilă. Compari.ro nu își asumă responsabilitate pentru eventualele greșeli.

^