Emotie si adaptare (2011)

Emotie si adaptare (2011)
Descrierea produsului
Genul Psihologie, Ştiinţă

Ați găsit greşeli în descrierea produsului? Vă rugăm să ne trimiteți o notificare!

Pot fi înţelese emoţiile doar prin prisma factorilor individuali sau a condiţiilor externe? Motivaţia are vreo influenţă asupra procesului emoţional? Care este rolul relaţiei individ–mediu în acest proces? Prin teoria cognitiv-motivaţional-relaţională, R. Lazarus oferă un răspuns integrativ acestor întrebări, subliniind funcţia centrală a proceselor emoţionale şi motivaţionale în adaptarea individului la mediu, atât în evenimentele cotidiene, cât şi în eforturile pe temen lung ale individului pentru a supravieţui, a se dezvolta şi realiza. Prima parte a cărţii se centrează asupra aspectelor controversate din psihologia emoţiei, oferind astfel contextul pentru formularea teoriei cognitiv-motivaţional-relaţionale prezentată în detaliu în partea a doua a volumului, ale cărei principii sunt aplicate la fiecare din principalele emoţii pozitive şi negative. În ultima parte a volumului este explorat modul în care emoţia influenţează pe termen lung trei tipuri de rezultate adaptative: sănătatea somatică, starea subiectivă de bine şi funcţionarea socială. Autorul reuşeşte să menţină un echilibru între stilul academic şi cel colocvial, pune accent pe claritatea exprimării şi pe numeroase ilustrări clinice sau experimentale, astfel încât cartea poate fi citită şi înţeleasă nu numai de studenţi şi psihologi, dar şi de persoane din alte domenii în care emoţiile ocupă un loc central în activitatea practicienilor – medicină generală, psihiatrie, asistenţă socială. R. S. Lazarus a fost profesor de psihologie la University of California, Berkley şi este considerat de American Psychologist unul dintre cei mai influenţi psihologi. A fost printre primii cercetători care au studiat stresul şi emoţia, în special din perspectiva relaţiei acestora cu cogniţia. A scris numeroase articole şi cărţi printre care Adjustment and Personality (1961), Patterns of adjustment (1976), Stress and emotion: A new synthesis (1999). Cuprins: PrefaţăPartea I: ContextulCapitolul 1. Despre emoţie Locul emoţiei în cadrul psihologiei Distanţarea de behaviorismul radical şi afirmarea cognitivismului Abordări privitoare la emoţie Interacţiunea adaptativă, contextul propriu manifestării emoţiei Aspectele controversate şi obiectivele unei teorii a emoţiei Teoria, pe scurt RezumatCapitolul 2. Aspecte controversate specifice cercetării, clasificării şi măsurării Variabilele emoţiei Ce sunt emoţiile? Emoţiile: categorii sau dimensiuni Caracteristicile universale ale răspunsului emoţional Emoţii primare (de bază) şi secundare (derivate) Un sistem provizoriu de clasificare a emoţiilor Rezumat Partea a II-a: Teoria cognitiv–motivaţional–relaţională Capitolul 3. Relaţia individ–mediu, motivaţia şi procesul adaptativ Raţiunile unei teorii relaţionale Principiul motivaţional Emoţia ca proces Adaptarea Inţuenţa relaţiilor individ–mediu asupra emoţiilor RezumatCapitolul 4. Cogniţie şi emoţie Explicaţii şi un scurt istoric Evaluarea Cum se ajunge la producerea unei semnificaţii RezumatCapitolul 5. Controverse legate de cauzalitate Similarităţi şi diferenţe la nivelul constructelor mentale Cauzalitatea în cadrul procesului emoţional Contextualismul şi mecanicismul în teoriile referitoare la emoţie Trei controverse legate de rolul cauzal al cogniţiei Caracteristicile biologice universale şi variabilitatea socioculturală la nivelul procesului emoţional Emoţia ca sistem de variabile şi procese interdependente Rezumat Partea a III-a: Emoţiile specificeCapitolul 6. Emoţiile negative şi incongruenţa în raport cu scopurile Furia Frica–anxietatea Vinovăţia–ruşinea Tristeţea Invidia–gelozia Dezgustul RezumatCapitolul 7. Emoţiile pozitive (situaţie congruentă în raport cu scopurile) şi problematice Fericirea/bucuria Mândria Iubirea/afecţiunea Împăcarea Emoţiile problematice Rezumat Partea a IV-a: Dezvoltarea emoţionalăCapitolul 8. Dezvoltarea individuală Abordările studiilor despre relaţia mamă–copil în primii ani de viaţă Teoriile dezvoltării emoţionale Temperamentul ca factor biologic Procesele de învăţare şi de dezvoltare emoţională Teoria şi cercetarea asupra dezvoltării cognitiv-emoţionale Privire de ansamblu asupra dezvoltării procesului emoţional RezumatCapitolul 9. Influenţa socială Perspectiva socioculturală Societatea, cultura şi individul Forme ale inţuenţei sociale Cultura şi emoţia Structura socială şi emoţia Rezumat Partea a V-a: Aplicaţii practiceCapitolul 10. Emoţiile şi sănătatea Emoţia şi sănătatea somatică Emoţia şi starea subiectivă de bine (SSB) Emoţia şi funcţionarea socială RezumatCapitolul 11. Implicaţii la nivelul cercetării, evaluării psihologice, al prevenţiei şi tratamentului Recapitularea principalelor teme Implicaţii la nivelul cercetării Implicaţii la nivelul evaluării psihologice Implicaţii la nivelul prevenţiei şi tratamentului Consideraţii finale RezumatNote Bibliografie Index de termeni
Păreri
Intrebari&Raspunsuri

Prețurile și informațiile de pe paginile noastre sunt furnizate de magazinele partenere și au caracter informativ, unele erori pot apărea. Imaginile produselor au caracter informativ, uneori pot include niște accesorii care nu sunt mereu incluse în pachetul de baza. Informațiile aferente produsului (imagine, descriere, preț) se pot schimba fără notificare prealabilă. Compari.ro nu își asumă responsabilitate pentru eventualele greșeli.

^