Creativitate in matematica. Nivel gimnazial si liceal (ISBN: 9786065831322)

Creativitate in matematica. Nivel gimnazial si liceal (ISBN: 9786065831322)

Creativitate in matematica. Nivel gimnazial si liceal (ISBN: 9786065831322)

Ofertele pentru produsul

Descrierea produsului
Genul Manuale şcolare

Ați găsit greşeli în descrierea produsului? Vă rugăm să ne trimiteți o notificare!

Activitatea creatoare a elevilor poate fi stimulata atat prin folosirea unor metode, procedee si tehnici, cat si prin asigurarea conditiilor care o faciliteaza. Directia stimularii creativitatii prin instituirea unui climat creativ" impune instituirea unui sistem de conditii care sa favorizeze manifestarea plenara a potentialului creativ al elevilor. Un insemnat rol pe aceasta linie il are maiestria invatatorului/profesorului de a indemna pe copii sa invete din initiativa proprie, sa caute noi legaturi intre date, sa emita idei si sa perfectioneze ideile altora, sa faca propuneri originale, sa-si imagineze si sa gaseasca solutii problemelor intalnite, toate acestea si altele inca insemnand incurajarea proceselor gandirii creative. Practica unui invatamant modern presupune cooperarea intre invatator/profesor si elev si intre elevii din cadrul grupului, pentru realizarea sarcinilor instructiv-educative. Prin instituirea unor astfel de relatii in procesul de invatare se realizeaza atat indrumarea si dirijarea elevului pe calea cea mai scurta a cunoasterii, stimuland depasirea punctelor cheie, a obstacolelor care ar determina inhibarea acestuia, cat si stimularea initiativelor, a spontaneitatii si creativitatii personale. De la dirijarea de catre invatator/profesor a activitatii elevului se ajunge mai tarziu la autodirijare, cu eficienta, a propriei activitati de gandire. Trebuie sa se actioneze, totodata, pentru crearea de atitudini si dispozitii de ordin afectiv si caracterial, cu care elevii sa abordeze in mod constient, activ si productiv problemele invatarii si cunoasterii. In acest context, curriculum-ul scolar trebuie sa defineasca un cadru coerent si flexibil in care cooperarea si competitia, gandirea independenta, opinia liber exprimata si argumentati atitudinile sociale pozitive sa fie elemente ce definesc personalitatea umana. Experienta mea profesionala imi permite sa sustin ca exista numeroase resurse nevalorificate cu referinta la studierea metodelor si tehnicilor creative si euristice utilizate la predarea matematicii in liceu si impactul lor asupra dezvoltarii gandirii matematicii creative, flexibilitatii si originalitatii ei. Noutatea temei consta in faptul ca in cercetarile din domeniul didacticii matematice , lipsesc cercetari experimentale privind studierea impactului metodelor creative si in special a celor euristice , utilizate in predarea matematicii , asupra dezvoltarii gandirii creative, matematice a elevilor. Pentru a rezolva problemele, situatiile noi pe care omul le intalneste e important sa aiba o gindire dezvoltata, creatoare, divergenta, definita ca o gindire multidirectionala, care reuneste originalitate, flexibilitate etc. Cercetarile psihologice demonstreaza ca formarea gandirii creatoare, critice a elevilor necesita folosirea metodelor speciale in invatamint. Elevului trebuie sa-i cream conditii de invatare pentru ca sa i se dezvolte spiritul creativ.
Păreri
Intrebari&Raspunsuri

Prețurile și informațiile de pe paginile noastre sunt furnizate de magazinele partenere și au caracter informativ, unele erori pot apărea. Imaginile produselor au caracter informativ, uneori pot include niște accesorii care nu sunt mereu incluse în pachetul de baza. Informațiile aferente produsului (imagine, descriere, preț) se pot schimba fără notificare prealabilă. Compari.ro nu își asumă responsabilitate pentru eventualele greșeli.

^